A big change – een grote verandering!

Hey iedereen!

Een grote verandering! Je merkt het waarschijnlijk wel…

Vanaf nu ga ik in het Nederlands bloggen!

Ik had vanmiddag een goed gesprek met een vriendin. We waren aan het praten over mijn blog en ik vertelde haar dat ik heel weinig tijd heb om te bloggen, en wanneer ik dan toch een plekje vind, heb ik vaak niet de moed om in het Engels te beginnen schrijven. Het is veel makkelijker om me uit te drukken in mijn moedertaal. Het is een minder grote stap om aan mijn laptop te gaan zitten en nog eens iets te schrijven. Ik bereik dan misschien wel een minder groot publiek, maar dat vind ik eigenlijk niet zo erg…

Ik besefte ook dat ik veel hobby’s heb, en altijd nog meer wil doen. En dan ben ik toch teleurgesteld als er iets niet zo goed lukt. Maar ze zei tegen mij:” Silke, je gaat naar school, je danst, je gaat naar de VKSJ én je wilt een blog onderhouden. Je kan je niet voor alles 100% inzetten!” En inderdaad, zo had ik het helemaal nog niet bekeken. Ik neem mezelf vaak dingen kwalijk, terwijl ik me moet realiseren dat het helemaal niet zo erg is.

We streven allemaal naar perfectie. Ik ben niet perfect. Niemand is perfect.

 

Schermafbeelding 2016-06-01 om 22.03.19

Maar dan stond ik onder de douche (natuurlijk want daar kan iedereen het beste denken) en dacht ik aan die quote: “Do what people say you can’t do”. Het is niet dat mijn vriendin tegen me zei dat ik niet kon bloggen, helemaal niet zelfs, ze steunt me in alles wat ik doe. Maar het inspireerde me toch om het juist wel te bloggen. Juist wel proberen. En dan zien we wel waar het uitkomt.

Ik denk dat het heel belangrijk is om met mensen te praten, te communiceren. Want je mag dan wel zelfstandig zijn en denken dat je alles alleen aan kan. Het helpt om er met andere mensen over te praten. Advies krijgen vanuit een ander standpunt. Zodat je er een nieuw beeld op krijgt.

Dus doe dat nu, bel een vriend of vriendin, je mama of een nicht, neem er een grote tas thee bij en voer een goed gesprek met elkaar, praat, communiceer. Want dat is wat deze wereld soms een beetje mist.

Kusjes,

Silke xxxx

Leave a Reply

